lördag 31 mars 2012

Träning

Träningen med mina spaniels fortgår. Ted som fyller två år i maj är den enda hund som jag inte äger, han är här på kollo.

Kanintillgången har gott ner mycket på grund av de svåra vintrarna och myxen. Nu ser det ut som om de har hämtat sig en aning. I juli augusti ser vi om myxomatosen försvunnit, vi håller tummarna. För min egen del så tycker jag det är överlägset det bästa viltet att jaga in en spaniels på.

Fi och Puch är så nära det går att vara helt fasta på kanin. Ted tar sig efter en tveksam start, igår så hittade han två kaniner som han skötte hur bra som hälst utan att jag behövde "lägga" mig i. Nu känns det som att vi "bara" behöver ösa på, erfarenhet är viktigt hos en spaniel.


Värmen och våren gör så att lusten att ta fram knivarna och en träbit att forma till en figur slår till. Jag har en del idéer så vi får se vad det blir. Min konstnärliga ådra börjar bubbla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar