söndag 13 januari 2013

Jakt Marbäck

Jag och Allan var bjudna till Gunnar Thornberg för lite jakt så här på det nya året. Allans mor Vespa (12½ år) var också bjuden och med henne följde Maths Carlsson. Två såtar var det tänkt att vi skulle jaga denna lördag. Första såten skulle vi gå från golfbanan. Jag och Allan började söderut, ganska snart hörde jag Vespa började driva och det tog inte lång stund förränn jag hörde Allan skalla i skogen. Allans första drevdjur tog vägen via 25 an. Jag hörde en bil tuta och gick in på radion för att be Maths vissla på honom. Såg på garminen att han hörde Maths och vände. Nu kunde jag andas ut! Allan sökte upp mig och var snart försvunnen i skogen igen. Nytt skall och Allan drev för fullt, Vespa rev norrut med sitt täta skall. 3 hagelsmällar från Bengt och Martins drillingar. Två rådjur låg på plats och en större get fick fri lejd. Korvgrillning och en mugg blåbärssoppa skulle smaka bra. Synligt i marken var rådjur, älgtjur och vildsvin.
Korven smakade bra men snart var vi på g för att se om vi kunde komma åt grisarna. Jag gick utmed Lillån och Allan tog upp och drevet gick in i marken i en bukt men vände ganska snart tillbaka till ån och över densamma. Allan bröt vid ån och sökte upp mig. Vi konstaterade ganska snart att grisarna smitit emellan. En trevlig jaktdag var till ända. Tack Gunnar!


                                                 Bengt och Gunnar
                                                       Sture och Martin
                                                             Maths
 
                                                    Glada skyttar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar