torsdag 30 maj 2013

Mot slutet

Ja nu är vi inne på slutspurten. Valparna blir bara större och större, snart är det dax för dem att lämna Glimten och börja sina nya liv med nya hussar och mattar.
Igår blev de på nytt avmaskade och kontrollerade, bett, öron och hanarna har stenarna på plats vad jag kan känna.
Som det ser ut nu så blir en av hanarna (Mack) kvar på glimten. Klart kommer det någon intressant spekulant så kan jag kanske tänka mig att släppa honom. Som vanligt är det inte jag själv som väljer valp. Tina eller Annikken har valt de flesta av mina hundar så det fortsätter vi med. Samma helg som valparna levereras så kommer ett nytt tillskott från kennel Streamside´s i Norge. Annikken har varit snäll och valt ut en svart/vit springertik som är efter min egen hane Streamside´s Puch och Woodash Nikita (Engelsk import) Vad jag hörde sist när jag pratade med Wenche så finns där en hane kvar att tinga. Så om någon läser det här och vill ha en springer med intressant stam så ta kontakt med mig eller Kennel Streamside´s http://www.streamside.nu/springer.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar