lördag 8 mars 2014

unghundarna

Sedan vi kommit hem från vår resa till Australien har jag tagit tag i träningen av våra unghundar Bittan och Mack. De är nu 11 månader och lovande spaniels. Springern Bittan är den som jag tränat kontakt med, apporteringen är helt naturligt för henne. Hon apporterar allt som jag presenterar för henne. Söket börjar komma och hon tar sig villigt in i besvärlig terräng. Cockern Mack ville inte apportera när jag kom hem. Då tog jag in honom i köket och körde lite lydnadsappoterng i några dagar. Nu börjar det komma igen. Mack har ett härligt sök med massor av cocker moves. Han är den av de två som också är mer kontaktvillig på ett spontant sätt har haft kontakt med Hans Iversen som äger Macks syster och hon är betydligt längre kommen vad det gäller apporteringen. Jag ska upp till Åkulla 30 mars där det är jakthundens dag. Vi ska ha en spanieluppvisning jag och Mark Wigby. Eventuella intäkter går går till till barncanserfonden. Så har ni tid så besök Åkulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar