torsdag 13 augusti 2015

Träverkstaden

Nu har kniven varit framme några veckor. Tomtar i olika skepnader har jag skurit till. Här är några som inte fått någon färg ännu. Jägaren till vänster kommer förmodligen att förbli omålad som jag ser det nu. På något sätt så är omålade mer en konst att få till. Färg kan man göra mycket med. Eller kan det vara så att jag är lat och inte vill måla! En eller två hundar, ja det får vi se vad det blir med det.
Har under kvällen suttit i min stol med hundarna runt mig, och med en kniv skurit i trä! Kan man ha det bättre. Jag har svårt att se det.
På lördag morgon åker jag upp till domare konferansen för oss spanieldomare. I år kommer den att hållas på Gesta gård där vi förut blivit mycket väl motagna. Ska bli trevligt att träffa mina kollegor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar