måndag 5 oktober 2015

SPANIELHELG

Helgen som var gick i uteslutande till spaniels. Fredagen dömde jag ett Ökl i Falköping. Som domareasspirant hade jag Marcus Sjöborg.  12 st hundar skulle jag/vi döma. Terrängen var rätt besvärlig på sina ställen. Sol och hård vind. 4st förstapris delade jag ut och 8 nollor. Marcus skötte sig för övrigt utmärkt.
På lördagen dömde jag ett segraklassprov tillsammans med den mycket sympatiska och kunniga Jeremy Organ i Säffle. Då vi hade två strykningar så blev det 13 st till start. Ett mycket bra planerat och genomfört arrangemang av Värmlands avdelningen. Stort tack till Anette Axelsson och Maria Lingman. Marken var superbra och vi kunde se alla hundar kunna jaga och ta för sig. Lagom mycket fågel. Många bra hundar hade vi att döma.
Här ovan ser ni den som blev placerade plus en com.
Anne Imerland som etta Elisabeth Persson som tvåa Anna- Victoria som trea och Maria på en fjärde plats. Elisabeth hade även sin rutinerade Cajsa på com.
STORT GRATTIS TILL ER TJEJER!

En bit mat efter en hård dag sitter aldrig fel. Jeremy tillsammans med Jenny, Anne och Olle.
Söndagen höll vi i varsin kurs. Jeremy för de mer rutinerade och jag för de som är på väg till öppen klass.
Fantastiskt trevlig helg. Men en jobbig resa hem till Halmstad blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar