fredag 29 januari 2016

Allan är gipsad i vänster bakben efter en batalj med en grupp grisar. Vi jagade i Marbäck hos Gunnar Thornberg .
Allan startade med ett drev på rådjur som kom ut till en passskytt som tyvärr bommade då rådjuret kastade. Sedan följde flera drev.  Det ropades i radion att en grupp grisar var synliga i såten. Allan kom i kontakt med deras löpa som försvann in i en plantering.  Han kom ganska snabbt i kontakt med dem. Jag hörde honom skälla grovt och tog mig runt där vi inte hade någon passskytt. Allan arbete med grisarna ca 30 min då jag beställde mig för att gå in. Såg på Pejlen att han var 80m från mig. Jag närmar mig grisarna när jag hör något som att Allan blir attackerad.  Ganska snart kommer han till mig på tre ben.  Stödjer inte alls på vänster bakben.
På djursjukhuset så konstaterar man att det är brott vid hasleden.  Färdigjagat för denna säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar