fredag 16 april 2010

Spanielkurs

Jag har startat upp en spanielkurs i Halmstadstrakten för JIS (jaktspaniels i Sverige) räkning. Startdatum är igentligen nästa vecka 21/4. Eftersom jag hade senarelagt starten så kunde inte Jesper deltaga. Då var det inte mer än rätt att han fick en andra chans. Vi bestämde träff 14/4 för att gå igenom hur "jag" tycker en spaniel ska arbeta. Jesper har sedan tidigare en springerhane så han är inte helt grön på det här med spanieljakt. Jespers tik visade sig vara en riktigt talangfull "tös". Hon har det som behövs för att bli en bra spaniel. För dagen var hon en aning het och tyckte att hon kunde dett med sök bättre än jag och Jesper. Förmodligen så är det så också, det är bara det att vi vill göra det tillsammans med henne. Efter en del justeringar så tyckte jag att Jesper fick till det ganska bra. Det ska bli intressant att se vad Jesper kan göra med denna fina tik.
På onsdag 21/4 kommer de andra och kör sitt första pass. fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar