måndag 5 april 2010

Ljungträning med Scooter och Puch

Har hittat ett nytt ställe att träna på. Utmärkt när jag ska till min hemby och hälsa på. På marken växer det ljung, och i ljungen finns det kaniner. Bättre kan man inte önska sig om det handlar om spanielträning. Kanonställe att förbereda Scooter och Puch inför resan till North Yorkshire.

Scooter fick börja, jag vill inte ha något vilt i marken när det är Puchs tur. Scooter jobbade utmärkt, och körde som en bulldoser i den knähöga ljungen. En stöt fick vi till. Puch jobbar kraftfullt trots sin unga ålder. Jag vill inte ha för mycket vilt i nuläget, ser att jag kommer att få fullt upp med honom ändå. Det finns så mycket vilja och go i den här springerhanen, så jag vill inte stoppa in för mycket i hans unga huvud. Hoppas bar att Puch utvecklas och blir en sansad jakthund, då kommer hösten att bli rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar