söndag 5 december 2010

Mindre jakt

Ja idag har jag och Allan varit på en mindre jakt, inbjuden av Stig och Fredrik. Vi var fyra stycken i skogen idag. För min del så är det trevligt med en mindre jakt. Blev själv av med "min" mark i Knäred, ägaren ville ha den själv som hon uttryckte det. Synd för marken var fin och trevlig att ha mindre jakt på.
Ja nu till dagens jakt. Marken var kuperad med skiftande biotop. Viltet idag skulle förmodligen bestå av rådjur, ja kanske en gris om vi hade tur. Ja vad menar jag nu med det. Jo jag tycker det blivit på tok för mycket fokus på "gris". Det är som om det inte är en bra jakt om det inte skjuts en gris. För min del så är det hundens jobb som är viktigast, om den nu driver ett rådjur eller gris vad har det för betydelse. Det kanske inte är så häftigt när man berättar för sina kompisar att man skjutit ett rådjur för sin hund. I vilket fall som helst så hade Allan ett fint drev på rå och kid. Jerry sköt kidet då Allan valde att driva geten. Vi hade en trevlig dag i skogen, hoppas att jag får komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar