måndag 17 januari 2011

Nya provregler

Idag damp det ner ett brev från ssrk. Kallelse till domare konferens för spanieldomare.
Det ska bli så jäkla roligt med just denna konferensen, tror att det kan bli mycket roliga och givande diskussioner. Hoppas verkligen att alla mina kolleger är lika positiva som jag till denna förandring som tar oss närmare rasernas hemland.
Spanieljaktkommitén har bjudit in Mark Clifford som ska hålla i bedömning i fält. Mark har jag dömt ihop med, en trevlig och sympatisk person som är mycket bra på att läsa hundar.
Först så ska jag kolla in cockershampionshipet som går i Skottland. Säkert dyker det upp situationer som man kan ta upp i mars på Öster Malma, om jag kommer ihåg dem förstås.
Ser fram emot att få Peter Jones bok i min hand, den har jag längtat efter sedan vi träffades i oktober. Får hålla en extra tumme för Peters tik Maesydderwen Sarong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar