fredag 8 augusti 2014

Vattenprov Hörby

Igår kväll var jag och startade min unga cocker Mack och min vän Jannes springer Solo.
Provet var i en damm som låg vackert insprängd i naturen.
Domare för dagen var Jörgen Andersson. Jag startade Jannes Solo först och han gillar det här med vatten. Kraftfullt slängde han sig i vattnet och simmade bort och tog anden i ett bra grepp.
Mack startade jag näst sist av de 9 st hundarna som var till start. Mack markerade inte anden, men hörde plasket bakom vassridån. Kasstade sig i och simmade spikrakt mot nedslaget men vände i vasskanten. Jag dirrigerade ut honom mot fågeln ett antal gånger men han vände på samma ställe. Avståndet var inga problem men han förstod inte att han skulle igenom vassen. Jag har tränat honom i stråvass och näckrosor vilket inte är något problem. Den här vassen var betydligt kraftigare och såg mer ut som en vägg.
Misslyckandet berodde inte på Mack utan på att jag inte förberett onom ordentligt. Nu blir det till att anmäla honom i Halmstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar