söndag 9 september 2012

Träning med Janne och Wirre i helgen. Janne sliter med sin första jakthund och gör det bra. Jag gillar Jannes vilja att få till denna lilla cockerhane, han vill verkligen lära sig hur det ska gå till när man jagar med en spaniel. Janne och Wirre fick till en del bra situationer på kaniner. Klart vi gjorde annat också. Grillen blev använd och en och annan pilsner gjorde vi slut på. Jag gillar verkligen att hjälpa folk som har det rätta intresset. Det är så roligt när man ser hur glada de blir för sina hundar då det lyckas. Träna en spaniel är inte precis det lättaste man kan ge sig in på. Ska man få hunden att jaga i maxfart samtidigt som den är lyhörd för signaler och helt i hand, sedan ska man hantera bössan och skjuta på det vilt som hunden stöter fram. Janne hjälpte mig med lille Spot. Vi ska på vattenprov och behöver lite hjälp med träningen. Det gäller att förbereda sin hund så bra det går, lämna inget åt slumpen. Spot är en ung hane som inte varit så länge hos mig, så jag vill inte pressa honom för mycket. Den 22/9 gäller det då ger det sig om vi gjort rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar