måndag 8 oktober 2012

<>Tjörn

Provet på Tjörn blev en fullträff för oss i västra avdelningen. Lördagens segraklassprov var det första efter att reglerna reviderats. Jag startade min springer Puch som blev placerad som segrare och därmed den första att erövra cert på jaktprov för spaniels. Som tvåa blev Tygore Jan och diplom fick Magnus Tenfälts Smedmästarens Glim. Söndagens öppenklassprov blev en fortsättning på vårat flyt. Jag startade min cockertik Ducks Brock Demi (Fi) och springern Snowdel Saroon (Ted). Fi blev bästa hund med en etta HP, Ted fick en etta och Maria Trogens cockerhane Vagnmakarens nougat fick också en etta. En tvåa fick Nicklas cockerhane Örjanbergets jäger essramp. Därmed så blir Fi, Ted och Beck uppflyttade till segraklass. Samtliga topphundar bägge dagarna är från västra avdelningen. Nästa helg bär det av till Trystorp för att döma ett segraklssprov med Irländaren William Megaughin. Söndagen startar jag cockerhanen Whaupley Nordmarka (Spot) i öppenklass. Men först så blir det älgjakt med laget på fredagen.

1 kommentar: