fredag 27 januari 2017

Maglebys Obelix

En dag i skogen med jaktlaget. 11 man och en flock olika hundar. Började dagen med tax och drever. De försvan med varsitt drevdjur så de ropade på mig oc undrade om jag ville gå in med en hund. Jag tog den gamle Allan. Han försvann i såten. Efter ett tag började han driva.  Karl-Ingmar fick två dovhjortar på sig. Hind och kalv. De stannade vid tornet bredvid varandra så någott skott var inte tänkbart. Allan kom ganska snart på löpan med full hals. Hjortarna kastade och försvann med Allan. Han kom tillbaka ganska fort. Nästa såt gick jag med Dusty och Karl-Ingmar med sin Basset. Dusty började driva ganska fort.
Drevet gick en lov i såten och ner mot pass 904. Där stod Rolf oc fällde en bock killing för Dusty. Tillaka till mig och snart et nytt upptag. Snurrade en sväng och förbi pass 38 precis utom håll. Dusty släppte efter 700m och kom tillbaka. Nytt upptag och nytt drev i såten. Nu gick det bättre för Ingmar som fick en nybock killing i pass. Den blev på plats och Dusty kom på löpan så fint.

Två nöjda jägare och en trött Dusty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar