onsdag 4 januari 2017

Klövvilt

Efter en hel del strul så kan jag lägga in innlägg igen, men endast med telefonen. Nu till dagens jakt. Sylve, Alexander och Peter släppte sina hundar i de två första såtarna. Hundarna jobbade på bra och hade en hel del grisar på benen. I mitt pass kom en 40-50kg gris bakifrån! Som skjuten ur en kanon. Två språng så var den borta. Han inte ens tänka att jag skulle skjuta. Bruno hade en stor gris men det var för långt håll.
I tredje såten tog vi det äldre gardet. Min gamla wachtel Allan, Jannes gamla basset och Sylves gamla drever. Allan tog ganska snabbt upp och det gick runt i den gallrade planteringen. Gick förbi mig på väg till pass 30. Vinklade in igen och kom ner till mig. Hagelpipan på drillingen gick och där slutade drevet 20m framför mig. En bock blev resultatet.
Hörde samtidigt långt borta att Jannes basset tog i från tårna och hade ett djur på benen i Slättåsen. Efter en stund så ljöd två hagelsmällar och UffeH meddelande att han skjutit ett rådjur. Sylves drever fick inte upp idg men vad gjorde det. De gamla kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar