lördag 25 februari 2012

Barmark

Fredagen 24/2 har vi barmark. Efter jobbet drog jag iväg med min flock för lite träning på barmark. Lilla Fi fick börja och gjorde ett bra arbete. Hon är helt otrolig på att markera den lilla cockerflickan. Spelar nästan ingen roll hur man kastar dummin, hon spikar dem en efter en.
Min SM-vinnare Stremside´s Puch gick loss i hallonriset. Det hörs när Puch tar sig an marken. I år ska jag lägga upp träningen lite annorlunda med Puch, nu när vi har en SM vinst i bagaget så blir det lite finslipning på en del detaljer. Om Puch hade Fi´s markeringförmåga ja då var han nära den perfekta spanieln, i alla fall i mina ögon.

I nästa vecka får jag tillskott i flocken. En ung springerhane anländer till Sveriges framsida. Vi får se vad vi kan åstadkomma med honom. Siktet är SM, om jag sa något annat så skulle jag ljuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar