fredag 10 februari 2012

England

Har skrivit om resan till England i Apportören som kommer ut snart. Så ni får tåla er tills den kommer ut.

Lillasyster Fi var halt i början på säsongen så det blev inte så mycket träning med henne. Annikken tog henne med sig till Norge där de plockade bort några små benbitar i tassen. Tänk vad gör man utan vänner när man står där som ett fån. Som tur är har jag många vänner! Trond opererade lilla Fi i Oslo, tack Trond för ditt engagemang för "våra" cockrar. Jag började träna henne fyra dagar innan vi åkte till England (utan flexikoppel)Tror att vi sköt 20 kaniner för henne i yorkeshire, inte ett steg tog hon. Inte fan vet jag hur det gick till, men så var det.

Hemkommen från England så var det prio ett att kvala in Puch till SM tävlingarna i Sörmland.Startade honom i Toppeladugård. Han gick som f.. men vad hjälpte det, en rapphöna som inte riktigt visste vad den skulle bli av blev vårt fall. Tacka vet jag "riktigt" vilt. Nästa prov var i Uddevalla. Biggan ringde och frågade om jag kunde starta på söndagen. När Biggan ringer ja då vill man hjälpa till. Men det blev vårt fall. På lördagen hade de mycket fågel för hundarna. När vi kom på söndagen så var det "bara" tre hundar som kom för vilt. Annikkens Ramp och Hasses Spikey samt jag och Puch. Det fälldes fågel för de två cockrarna, men Puch stötte en tupp i skogen som Sören inte hade en chans att skjuta på. Därmed så kan Puch inte gå till pris..

Vi kvalade in till SM tävlingarna i sista grupp. Jag hade inga stora förväntningar på mina hundar du de är så unga. Men det är klart jag siktar alltid på pallen om jag deltar, fan vore annat. Lördagen startade med springrarna och jag drog sista nummret 19. Då var det bara att gå och se hur mina konkurrenter klarade sig. Om jag ska vara ärlig så hade vi en del tur. Många bra hundar fick slita sig trötta i sicoran som var manshög men innerhöll inget vilt. Fyra hundar innan vi skulle starta så bytte de taktik och gick in i skogen med slån och undervegetion. Det passade oss som hansken. När jag släppte loss Puch i snåren, ja fy fan vad han gick. Han gjorde hål där inget fanns. Snacka om att ha ståpäls! Han stöter en höna som han bara tittar efter. Jonas Fäller den med andra pipan. Jag ser att ena vingen är av. Send your dog säger Eddie Scoot. Puch far iväg och det blir helt tyst, fan tänker jag går det här bra. Kom här säger Eddie, vi går upp på en liten höjd i skogen. 60m neran för oss står det andra ekipaget men domare. Du stannar här säger Eddie och försvinner ner till dem. Vad fan blev han av, jagar han rådjur eller vad händer? Tiden går, då ser jag något i ögonvrån, där kommer han och han har hönan i munnen.Nu gällde det att få in honom mellan slånsnåren. En sak hände men det såg inte domaren trodde jag. Jag frågade Maria, nä han såg inte det! Här gäller det att ta till var på alla situationer om man ska komma någon vart. När jag kopplat Puch så tänkte jag, det ska fan till hund om de ska slå oss nu. Vi hade ju ett släpp till men det var som om det inte hade någon betydelse.
När det var klart så stod vi som SM segrare. Första norskuppfödda hund hade vunnit SM, Streamside´s Puch. När man har en hund som Puch då händer det saker. Trevligt att min vän Jonas var skytten som fällde hönan och dela glädjen med honom.

Återkommer med Derbyt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar