lördag 24 november 2012

Allan

Allan kom lös i skogen idag. Tätt duggregn och en svag vind, med andra ord ruggigt! Efter att ha sökt i ca 30 min så hör jag Allan börjar skalla 200m söder om mig och ganska snart är det fullt drev. Eftersom jag står högt upp och kan se ganska bra 400m så ser jag två dov dyka upp 300m väster om mig. Allan diver nu för full och jag ser att han kommer på löpan efter doven. Drevet gör en bukt tillbaka och sedan försvinner det in på grannmarken. Det snurrar runt där inne och ganska snart hör jag tre studdsmällar och jag ser å gp att Allan är kvar å platsen. Efter ett tag så ser jag att han börjar leta sig "hem". Eftersom jag bytt bil och hans halsband med mitt telefon nummer ligger i den andra bilen hemma så får jag så klart aldrig reda på vad som hände. Men att det sköts för honom är ju ganska säkert.

I morgon blir det ungdomsjakt som Magnus Möller håller i. Då ska mina spaniels få komma lösa. Det ska bli trevligt med lite ungdomar i skogen. I vanliga fall så är det mest gubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar