måndag 12 november 2012

Summering av helgen

Som jag skrev i förra inlägget så hölls Derbyt på Broo gård. Till start hade jag Whaupley Nordmarka (Spot).Vi hade lottats som nr8 i startordningen. Dömde för dagen gjorde Jörgen Andersson då Stuart Morgan inte kunde komma. Derbyt öppnades med en ung grabb från Finland Juha Lindroth sin springer Field´s End Black Seal. Det skulle visa sig att de två finska killarna som hade tre hundar till start blev en svår nöt för oss. Eftersom vi kom in i marken så blev det mer fågel och en del partier blev väldigt svåra för de unga hundarna. Spot och jag kom in efter Elisabeth och hennes unga springertik Zetastar Orion Odin. Som tur var så hade de sprängt ett parti med mycket fågel. Spot startade enegiskt och sökte av marken relativt bra, något unghunsskutt blev det ibland. Vi kom upp till en kant och Jörgen sade att bara hitta en fågel, jag tog en liten sväng till höger då jag såg att min lille hane markerade. Nu hände det snabbt, Spot stötte en fasanhöna i ett litet dike med ris i. Jag blåste till och det blev tyst i riset. Thomas fällde hönan och jag ombads att apportera densamma. Apport och hönan kom in. Vi fortsätter ner till vänster och han sökte i ett bra tempo men vi fann inget mer vilt. Det annonserades ut två run off. Torbjörn Augostinsson mot en av de finska killarna, som Juha vann. Sedan var det jag mot Monica Lindström, som jag vann. Nu blev det en run of mellan Juha och mig som Spot och jag vann. Det skulle visa sig att run offen stod om tredje platsen då ettan och tvåan var klara. Så där stod vi som 3:a på unghundsderbyt med två utomordentligt vältränade finska springrar före oss, ja bästa cocker och bästa Svensk är inte så dåligt. Fest blev det på kvällen och vi firade med de finska killarna som var otroligt lyckliga för sin framgång. Min saga på söndagens cocker SM blev kort då jag inte var helt nöjd med hennes stadga. Jag bröt och satte mig i bilen för att åka hemåt då jag hade ett missljud i framvagnen och ville hem innan det blev mörkt. Vann gjorde Elisabeth Persson med sin bruna tik Cajsa. Stort grattis till framgången Elisabeth det är du verkligen värd. Jag har haft förmånen att döma dig och Cajsa så så inte var du någon högoddsare för mig Nu tar jag satts mot nästa helg då springrarna ska göra upp om SM- titeln. Puch som är försvarande mästare och lånehunden Ted ska jag starta. Allan var hos Anders och jagade, och det var han nöjd med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar