torsdag 1 november 2012

Derby och SM

Ja då var hundarna anmälda. Whaupley Nordmarka (Spot) är anmäld till Derbyt och jag hoppas att han får en markbit som passar honom. Han har ett otroligt driv trotts sin unga ålder. Duck Brook Demi (Fi) är anmäld till cockermästerskapet.Fi är in liten 10kg cockerflicka som kan gå som ett spjut om hon tänder till och vaknar på rätt sida. Apporter på fullvuxna harar är inget som bekymrar "lillasyster". Streamside´s Puch är regerande springermästare och nybliven champion. Han går i all terräng och är en just hund som alltid gör sitt bästa. Han har bevisat vad han kan har vunnit tre prov i rad och i hård konkurens. Christians Snowdell Sarron (Ted) är springerhane som jag tränat en längre tid. Han har utvecklats mycket sista tiden och borde kanske ha en månads träning till för att jag ska vara nöjd. Han går som ett streck i marken och har en låg och fin stil och en bra markör. Först ska jag jaga älg. Vem vet Allan kanske får sig ett släpp. Sedan till Säffle på fredagskvällen för att döma ett Ökl prov på lördagen. Jag hoppas på bra förutsättningar för hundarna så att jag kan bedömma dem, men andra ord mycket vilt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar