måndag 16 december 2013

JSK cockermästerskap

På söndagen var körde jag ner till Svenstorp för att bevittna deras cockermästerskap. 9st hundar var det på startlinjen. En kall vind och regn var vad som bjöds i väderväg. Klubben hade annonserat att man ville ha publik. Jag såg en hund någerlunda i dennes första släpp. Sedan fick vi gå ute på en kant uppe i vinden,inte så publikvänligt tyvärr. Jag såg ingenting trotts att jag gick längst fram i den lilla skaran. Och jag som ville se hur standarden på deras hundar var. Så när provet närmade sig slottet så valde jag att hoppa av. Då var där 6 hundar kvar i provet vad jag förstod. Åkte hem till Pär Olsson och levererade två säckar hundmat och fick mig en varm kopp kaffe. Såg sedan på nätet att Peter Ringö vunnit med sin bruna cockerhane, Grattis Peter!! Lördagens springermästerskap var det 16st till start varav 12st!! var Danska. De fyra hundarna som återstod kom från samma kennel.Alla placerade hundar och de som fick com förutom en var Danska deltagare. Jag som trodde JSK hade gått framåt på senaste åren. Det var en besvikelse att höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar