torsdag 23 januari 2014

Mina unghundar

Bilder på mina unghundar Bittan och Mack. Kvaliteten på bilderna är inte det bästa. Bittan är född 4 april och Mack 14 april så de är snart 10 mån. Härlig arbetslust har de begåvats med. Bittan är en tik som har en otroligt fin stil när hon rör sig. Alltid huvudet lågt för att söka markvittring, och ett krafftfullt action med bakbenen. Mack är född här på Glimte så honom har jag sett sedan han var nyfödd. Här är det mycket karaktär, en cocker ut i fingerspetsarna. Eller klorna kanske man ska säga. Ser stort fram emot att börja träna dem mer ordentligt och är hoppfull om att de kommer att bli utmärkta jakthundar.

1 kommentar:

  1. Bittan är verkligen lik sin halvbror Paddy när man ser på huvudet. När jag visade bilden för min son Ivo, såg han en skillnad som jag inte tänkte på. Bittans vita partier är rent vita, men Paddys ben är småprickiga, och speciellt tassarna är mörka.

    SvaraRadera